Söndag och helgslut

Helgerna går så otroligt fort alltd. Plötsligt är det söndagkväll igen. Och denna helg som varit har inte haft så mkt att bjuda på heller. KALLT så det inte finns ord, kan inte vara ute med barnen ett enda dugg. Vilket genererar i ganska uttråkade barn, uttråkade föräldrar och till slut är fantasi´n slut på inneaktiviteter. Det gör att det blir rätt mycket spring och stoj inne utan att det finns anledning, bara låta liksom :) Dagen idag har varit sådan och ganska jobbig, det är höööga skrik dom får till barnen och det är inte alltid sådär superkul tycker jag, Lägga på lite att jag inte får sova på nätterna heller, sån´t tycker vår minsta är ruskigt överskattat.. Ja med allt detta blir det lite kortare tålamod minst sagt! Till slut visste vi inte vad vi skulle hitta på så då kom Krille med ideén att vi åker bil =) Och det gjorde vi, till stan en sväng och kollade in ÖB och lite så sen hem igen, det gjorde susen för flickorna blev lugnare när vi kom hem. Så då tog vi bad/dusch och kvällsfika och sedan va Livia supertrött så hon somnade 18.30 och Jasmine sover också nu.
Bra de´, för dom ska vara tidigt på dagis imorgon, kl 07.00 så då måste vi upp i ottan känns det som.
Tur att deras dag inte blir så lång på dagis, Krille slutar tidigt och kan hämta dom.

Annars är det inte så mkt som händer här, jag bärjar bli urless på att inte badrummet är klart, att inte flickorna har egna rum ännu mm mm. Men det är sånt man får ta, vi vet ju vilka vi har att tacka för det. Älskade Staten!!
Krille är lika less han på att inte kunna göra något just nu, men det kommer. Snart kan vi säkert göra allt det där klart, det tror jag.

På jobbet rullar det på bra, det sker förändringar mest hela tiden. Nu på slutet har det bara varit positiva och det gillas! Jag trivs otroligt bra på stället och mina kollegor är kanon!

Nej nu är det "vikatvättdags", inte det roligaste men det måste ju göras =)

Kram kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0