Det går lite trögt

Med bloggen tycker jag. Det händer inte sådär jättemycket annorlunda saker så jag kan uppdatera hela tiden =) Det rullar liksom på i samma kan man säga. Jag jobbar, lämnar barnen el hämtar barnen beroende på vecka och hur K:s schema ser ut, vi tar vara på em och kvällen alternativt mornarna vi har tillsammans och helgerna.

Det kan skriver är ofta ganksa sammalika har jag märkt, hur det gått på jobbet, vad vi gjort hemma eller liknande.
Men så är det nog för många med jobb och familj, man ägnar sig mest åt just det.

Helgen som gick var iallafall bra för oss alla, jag hade planeringsdag hela lördagen med jobbet. Det va väldigt kul och givande och vi hade en fantastisk människa som föreläste för oss. Tack Matilda!
Barnen fick åka till sin morfar och sova där från lördag till söndag, och det kan jag säga är nog det roligaste dom vet, att få åka från mamma o pappa och vara helt själva med morfar! Dom känner sig otroligt stora när dom får vara lite själva med, i det här fallet, honom.
Det händer inte så ofta så det är extra spännande när det händer.
Dom är ju i åldern nu när dom börjar fråga mkt efter många.... Varför kommer inte H*n till oss, när får vi åka till h*n, varför får vi inte sova hos h*n  mm mm. Det är frågor som kommer och vi försöker svara så bra vi bara kan. Att den och den jobbar, är inte hemma just nu eller liknande beroende på situation. För det är ju så, det fungerar ju inte alltid när dom vill något =) Och deras morfar jobbar ju dessutom borta så han är verlkligen inte hemma jämt. Huvudsaken han engagerar sig när han kan, och det försöker han verkligen göra.
En sak som jag och K är väldigt överens om, är att vi aldrig någonsin kommer ljuga för barnen att t ex han eller hon jobbar mm. ALDRIG.  Vet inte vi anledningen till att kontakten är dålig el liknande så kommer barnen få fråga själva den det berör, varför det är som det är. Är det något barn är bra på så är det att fråga just varför. Eller så berättar vi helt enkelt för dom hur det är.
Jag tror inte barnen förlorar på att veta, det är andra som förlorar på att inte bry sig. Och det får stå för dom. Jag engagerar mig inte ett skvatt längre, passar det inte med vår familj så.. nej, med skit it då. Jag lider inte. Kan man inte prata med mig om jag nu gör något fel, är på ett sätt som inte passar eller liknande, nej då är det inget fel på mig heller =)

Nog om detta, tjofitteball på det.

Krille hade också en skön ensamdag på lördagen, har poade på hemma och va sedan in och hämtade mig i stan vid halv 10.
Vi åkte hem och gick sonika och la oss och sov =) Fick sova helt ostört till kl 9,30 på söndagen, DET mina vänner kan jag lova händer inte ofta. Men det är otroligt välbehövligt ibland. Så, TACK Pappa för att du tog flickorna över natten, det gjorde gpott i kroppen för trötta föräldrar! Och tack för att du själv erbjöd dig. Sådana erbjudanden är vi inte bortskämda med...

Nu är det en ny vecka och den började bra idag.

Nu ska jag kolla på familjen Annorlunda.

Kram kram



Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller helt och hållet med! Man ska inte ljuga för sina barn, det förlorar man bara själv på när sanningen väl kommer fram...Kram på dig!

2010-03-15 @ 22:39:18
URL: http://huliganmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0